اکنون زمان جالبی برای انتشار و خواندن روی وب است. 1390/10/08

وحید حلاجی

امروزه گزارشات حاکی از آن است که چاپ و نشر سنتی در حالتی از آشفتگی است. تجربه از کاهش تدریجی در چاپ کاغذی و تیراژ آن ها خبر می دهد و علت آن هم درآمد حاصل از طریق وب است نه درآمد از دست رفته در چاپ.
پس اکنون زمان جالبی برای انتشار و خواندن روی وب است.

وب یک مکان باور نکردنی اما به طور افراطی غیر قابل پیش بینی است. آنجا همه یک ناشر هستند. هیچ دستورالعملی برای رابط کاربری وجود ندارد و سلیقه ها متفاوت هستند. هزاران مقاله در وب سایت های مختلف منتظر شما هستند تا روزی آن ها را مطالعه کنید ولی فعلا فرصت خواندن آن ها را ندارید. خوب! اینجا نیاز به یک ابزار ساده بر مبنای وب برای کمک احساس می شود.

راحت بخوانید، در هر زمان و هرجا !
Readability یک پلت فرم کاملی است که صفحه وب را به متن خوانا و تمیزی تبدیل می کند و قادر می سازد از روی رایانه شخصی، تلفن هوشمند یا تبلت خود در هر زمان و هرجا به مطالعه بپردازید. این قابلیت، صفحات وب به هم ریخته را کاملا پاکسازی می کند. شما در هر لحظه می توانید مقاله مورد نظر را برای مطالعه بعدی ذخیره کنید. پلاگین مجانی آن را روی مرورگر خود نصب کنید و با یک کلیک مقاله را ذخیره کنید یا اینکه از نرم افزار مجانی ارائه شده برای iPhone و iPad و تلفن های هوشمند Android استفاده کنید. این ابزار به صورت پیش فرض در مرورگر اپل سافاری 5، آمازون کیندل و برنامه های محبوب iPad مثل Flipboard و Reeder نیز گنجانده شده است. همچنین Readability سرویس API خود را نیز برای توسعه دهندگان آماده کرده است تا از این طریق برنامه های شخصی خود را تولید کنند.
 
فراتر از ویژگی خوانایی، وجود پلت فرمی برای حمایت از نویسندگان و ناشران لذت بخش تر است و افزایش مطالعه متون برای خوانندگان را به ارمغان آورده است.

برای دسترسی به مجموعه ابزارها به وب سایت readability.com مراجعه کنید.