حل مشکل شماره نامه های اداری متشکل از عددها و حروف فارسی در نرم‌افزارهای تحت وب 1391/01/27

اگر تا به حال برنامه‌های تحت وب برای ارگان‌های دولتی یا حتی سازمان های خصوصی کوچک طراحی کرده باشید و اگر برنامه شما قرار بوده که شماره نامه‌ های آن سازمان را ذخیره کند و اگر شماره نامه های آنها ترکیبی از اعداد حروف یا حتی ممیز باشد حتما با مشکل به هم خوردن ترتیب ورود داده ها در input های html برخوردید.

برای مثال اگر شما بخواهید شماره نامه زیر را از چپ به راست در یک input ساده html وارد کنید نتیجه این خواهد شد (با توجه به سیستم عامل و مرورگر مورد استفاده ممکن است نتیجه متفاوتی بگیرید)
به همین دلیل ما پلاگین jquery کوچکی نوشتیم تا به روشی این مشکل را حل کنیم. در واقع این کد با قراردادن کارکتری اضافی (کارکتر Left To Right Mark به charCode 8206) قبل از اعداد وارد شده توسط کاربر به این مشکل فایق می‌آید. در ضمن این پلاگین اعداد لاتین وارد شده توسط کاربر رو تبدیل به اعداد فارسی می‌کند.

برای دانلود و مشاهده نمونه کد می توانید به مخزن این پلاگین در گیت‌هاب سر بزنید و اگر به مشکلی در این مورد برخوردید حتما ما رو خبردار کنید.

نکته: با اینکه ممکن است در نگاه اول وجود این کارکتر اضافی و ذخیره آن در بانک‌داده کمی غیر معمول به نظر برسد ولی اگر جستجو بانک داده نیز توسط input های تصحیح شده توسط این کد انجام شود نباید مشکلی پیش بیاید.